Zastosowanie kinezjologii edukacyjnej u dzieci z trudnościami w nauce w świetle wczesnych dynamizmów rozwojowych
AUTOR : Sadowska Ludwika, Masgutowa Swietłana
CZASOPISMO : Medycyna manualna tom.VIII nr.3i4/2004
SŁOWA KLUCZOWE :etapy rozwoju, koordynacja ruchowa, widzenie, słyszenie
STRESZCZENIE :
Autorki charakteryzują rozwój wzorców ruchowych w niemowlęctwie oraz powiążanie ich z kształtowaniem się dojrzałości szkolnej w obszarze percepcji wzrokowej i słuchowej oraz koordynacji ruchowej. Na podstawie programu Gimnastyki Mózgu P.Dennisonów ukazano użyteczność kinezjologii edukacyjnej stosowanej u dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego w okresie przedszkolnym, jak również u dzieci z trudnościami w szkole.
WNIOSKI : Ciekawy artykuł dla fizjoterapeutów zajmujących się pediatrią, rehabilitacją neurorozwojową